Kategori: Skärgårdsbåtar

  • Favorit i repris: Tur till Möja

    Skrivet 20 februari 2011 Hej! Idag var det åter dags för en skärgårdstur för min del tillsamans med Mats Östman. Det blev en tur till Möja som var en ny destination för mig. Även båten Waxholm I var en ny upplevelse för mig. Här ankommer Waxholm I till Sollenkroka ett par minuter försenad.

  • Favorit i repris: En liten morgontur

    Skrivet 19 januari 2011 Hej! Imorse var jag ute båttur i Stockholm. Jag åkte med Movitz mellan Nybroplan och Nacka Strand. Soluppgång över Nybroviken.

  • Favorit i repris: Vindöga till Mefjärd

    Skrivet 7 januari 2011 God kväll! Idag åkte jag och Mats Östman till Mejfärd i Stockholms södra skärgård. Vädret började inte bra, grått och snöigt.

  • Favorit i repris: Rundtur med Sandhamn

    Skrivet 26 december 2010 Hej! Nu är julen och all stress över. Hoppas ni har haft det trevligt. Snart blir det nyår också. Som ni kanske vet ska jag skänka pengar till WWF, det blev ungefär 130 kr. Mer information kommer inom kort på hemsidan och facebook. Här kommer ett reportage för en resa med…

  • Favorit i repris: Tur till Oxdjupet och Vaxholm

    Skrivet 22 juni 2010 Hejsan! Idag är det en strålande solsken här i Stockholm, underbart!!! Men man får inte vara ute allt för länge för då får man solsting. 😉 Jaja här kommer några bilder från igår. Då jag gjorde en riktig lång tur. Först åkte jag ut med Norrskär till Vaxholm.

  • Favorit i repris: Marco Polo och Roslagen

    Skrivet 17 september 2010 Hej! Idag var det en kort dag i skolan så jag hann ägna mig åt båtturer på eftermiddagen. Jag började med att åka till Saltsjöbaden. Roslagen ankommer Saltsjöbaden.

  • Kungligt besök i Nynäshamn

    Idag var Princess Maria på besök i Nynäshamn, troligtvis för första gången någonsin. Fartyget skulle ta med lite last och byta besättning i Nynäshamn. Hon är nämligen på väg tillbaka till St Petersburg, efter att ha varit hotellfartyg i Sochi under OS. Fler kommentarer hittar ni i galleriet. M.v.h. /Kim Viktor

  • Favorit i repris: Ballerina

    Skrivet 27 augusti 2010 Hejsan! Nu har jag kommit hem efter att ha varit på läger med sjömansskolan m.m. Idag gick vi bara till lunch i skolan, så jag passade på att åka den ”nya” ”SL-båten” M/S Ballerina. Vi börjar däremot med en systerfartygsbild på en Waxholmbolags båt och en f.d. Waxholmsbåt. Skarpö såldes nämligen…

  • Favorit i repris: Till Vaxholm med en gamling

    Skrivet 18 augusti 2011 God kväll eller är det dag? Nu börjar sista veckan på sommarlovet rinna ut. Hur känns det? Både kul och pirrigt. Dagens resa gick till Vaxholm och tillbaka till Strömkajen. Ditresan blev med Vånös tur mot Väsbystrand.

  • Favorit i repris: Drottningholmsbåtar

    Skrivet 9 augusti 2010 Hej! Det var ett tag sedan jag skrev på bloggen. Det beror inte på att jag inte har varit och fotat för det har jag varit, men jag nu börjat bygga upp en hemsida om Hurtigruten som kommer ha premiär nästa vecka. Nu till dagens äventyr. Idag åkte jag till Gröndal…