Kategori: Skärgårdsbåtar

  • Marco Polo

    Hej! Ett kort inlägg från Marco Polos besök i Stockholm idag. Kommentarer finns under bilderna. M.v.h. /Kim Viktor

  • Med Gabriella till Helsingfors samt besök på Sveaborg (del 1)

    God förmiddag! Under kristi himmelsfärdshelgen så gjorde jag tillsammans med min familj en kryssning till Helsingfors ombord på Gabriella. Resan hade jag vunnit i Stockholms hamnars julkalender. Skönt att få en lyxhytt gratis istället för att betala 4700 kr….. Vår LYXA-hytt 9120. Eftersom vi var tre som skulle åka, så var bäddsoffan bäddad. Hytten hade…

  • MSC Musicas premiäranlöp!

    För första gången kom MSC Musica till Stockholm imorse. Jag passade på att fota henne från Saltsjöqvarn. Tidigt ute var jag verkligen, så jag fick även med Viking Grace på bild. Bildkommentarer finns under varje bild. Ha en trevlig valborg! /Kim Viktor

  • Kryssningssäsongen är här!

    Äntligen har kryssningssäsongen även kommit till Stockholm, ett säkert vårtecken! Astor var alltså först ut i år. Totalt kommer det att bli runt 270 anlöp och 500 000 passagerare denna säsong. Om ni vill se när ett kryssningsfartyg kommer till Stockholm rekommenderar jag er att besöka min hemsida:

  • Lövholmen och Beckholmen

    God kväll! Under förmiddagen hade jag tänkt åka in till Beckholmen för att fota. Tyvärr var det stopp i Tunnelbanan så jag kom inte ut dit. Istället begav jag mig till Lövholmen för att fota cementbåtarna som låg där. Efter skolan gjorde jag ett nytt försök att komma ut till Beckholmen, denna gång gick det.…

  • Från gryning till skymning (resa till Åland) del 3

    Sista delen! Tidigare delar: https://sjofartsbloggarna.com/2013/04/04/fran-gryning-till-skymning-resa-till-aland/ Från gryning till skymning (resa till Åland) del 2 Ute på Ålands hav passade vi på att ta en lunch, för min del blev det en laxsmörgås. I övrigt var väl inte utbudet i cafeteria något att hurra över, t.ex. fanns det ingen ansjovissmörgås.

  • Från gryning till skymning (resa till Åland) del 2

    Hej! Tid för den andra delen av Ålandsresan. En del isflak låg utanför Värmdölandet.

  • Beckholmen

    Idag hade jag några ärenden inne i stan. Jag passade samtidigt på att ta några kort vid Beckholmen, Nybroplan och Kastellholmen. Bildtexter finns under bilderna! Fortsättningen på Ålandsresan kommer i helgen! Trevlig helg! /Kim Viktor

  • Nynäshamn

    Hej! Idag tog jag och familjen en liten utflykt till Torö utanför Nynäshamn. Men först var jag tvungen att ta en titt i Nynäshamn. Jag hann med nöd och näppe få några bilder på Visbys avgång klockan 12. Egentligen skulle också Gotlandia II ha gått några turer till Nynäshamn under påsken. Men p.g.a. isläget fick…

  • Promenad i vårväder

    Hej! Idag blev det en liten promenad längs Stadsgården, främst för att fota tankfartyget Mergus som har varit på Beckholmen. Jag passar även på att önska er en glad påsk! M.v.h. /Kim Viktor